donderdag 21 maart 2013

Verhoging vs indexering

Zullen we eens een (klein) boompje opzetten over indexering en verhoging.
Zeg me eens, als ik zeg indexering waaraan denkt u dan ? 
Denkt u spontaan aan een prijsvermindering, een loonsdaling ?
Of denkt u eerder het tegenovergestelde, een prijsverhoging of een loonsstijging ?

Om een punt te maken durft men hier wel eens zwaar aan tillen.
Wetende dat de voorgestelde indexering eigenlijk wel een verhoging voorstelde, zal ik in de toekomst wat beter op mijn tellen letten en advokaatsgewijs de juiste juridische termen gebruiken.
Kwestie van niet weer een overbodige reactie op het publiek los te laten.

Niettemin, het punt was toch gemaakt.
Ik merk namelijk dat ook de krant van een verhoging spreekt. Nergens "indexering" te bespeuren...

Geen opmerkingen: